Minimální sada na zaplétání copánků pro otce: Workshop
V podstatě je vše napsáno v názvu tématu.![]()
![]()
![]()
22-7-2012 21:37 alex-wolff
Pamatuji si tuhle věc z dětství: můj dědeček si copy šlehal na studeném copu tak, že si cop namočil vodou.
22-7-2012 21:38 unia
U nás ve vesnici se tlouče jiným typem kladiva. Tam je samotný úder tečný a jakoby vytrhává kov. Až budu mít čas, vyfotím to.
22-7-2012 21:39 Шухер
22-7-2012 21:42 unia
takhle:
Ito Matsumoto
22-7-2012 21:45 Ito Matsumoto
Nástroj byl vyroben speciálně pro mého otce – přesně jak si přál, tak byl vyroben.
22-7-2012 21:48 unia
Původně napsáno uživatelem Ito Matsumoto:
Udělal jsem, jak jsem žádal.
Ano, mnoho lidí se odbíjí obyčejnými, viděl jsem to. Záleží na tom, jak jsou na to zvyklí.
23-7-2012 07:51 dim80
Pokud jsem viděl, můj dědeček a otec tloukli kosu obyčejným kladivem, pak v polovině 80. let můj otec někde našel spoustu zařízení (viděl je v železářství, samozřejmě je všichni potřebovali, kupoval je ve velkém)
Všichni přístroj s radostí používali, příbuzní, sousedé. i mně, když jsem byl malý, svěřovali, že na téhle věci budu mlátit kosu (zkoušel jsem to jen na obyčejném “bloku”.
Výborně, Ito! Nezbytný nástroj, vyrobený vlastníma rukama! ![]()
Jejda! Promiňte, špatná fotka (nesmazal jsem ji, protože se mi zdála k tématu a vtipná)
![]()
leprikon_65
23-7-2012 08:22 leprikon_65
Je to fajn, ale nepohodlné. V dílně se jednou řešilo téma dorazů, zveřejnil jsem fotku dorazu vyrobeného z vrtáku s karbidovou pájkou. Doma během oběda si ho najdu a vložím fotky. Princip je tam stejný, ale samotný doraz jde na kužel k pracovní ploše, což je mnohem pohodlnější (není třeba mířit).
–
Paul
![]()
![]()
Tohle používal můj otec a používám ho já. Je mu asi přes 40 let (já jsem začal sekat, když mi bylo 13, a otec už měl štěpkovač).
Pan Goritsky
23-7-2012 08:24 Pan Goritsky
Původně napsal dim80:
Jejda! Promiňte, špatná fotka (nesmazal jsem ji, protože se mi zdála k tématu a vtipná)
Je to vážně vtipné, dokud jsem neviděla tu druhou fotku, byla jsem v šoku oO a na vteřinu mi ztuhl mozek. Ale uf. pak se objevil tvůj komentář a druhá fotka a všechno do sebe zapadlo.
23-7-2012 09:23 dim80
Původně napsal leprikon_65:
ale samotný nárazník jde na pracovní plochu na kuželu, což je mnohem pohodlnější (není třeba mířit).
Pověsil jsem první fotku, na kterou jsem narazil, náš nárazník byl také kuželovitý (na internetu jsem takovou fotku nenašel a na kreslení jsem moc líný)
Pan Goritsky
23-7-2012 10:53 Pan Goritsky
Původně napsal leprikon_65:
Je to fajn, ale nepohodlné. V dílně se jednou řešilo téma dorazů, zveřejnil jsem fotku dorazu vyrobeného z vrtáku s karbidovou pájkou. Doma během oběda si ho najdu a vložím fotky. Princip je tam stejný, ale samotný doraz jde na kužel k pracovní ploše, což je mnohem pohodlnější (není třeba mířit).
Ano, na kladivu Ito Matsumoto je všechno mnohem jednodušší, udeříme hlavou kladiva tam, kde se zužuje, a ne čtvercovou hlavou. Princip je stejný, jen u Ito Matsumoto je to mnohem pohodlnější, je pohodlnější držet kosu na ploché hlavě než na kuželové, jako je ta vaše.
23-7-2012 11:26 Va-78
Chamtivý Ito-kun, zlý Ito-kun!
Neukázal, jak kladivo vyrobil. A ani to neřekl.
Co kdybych si ten svůj vyrobil sám z továrních odlitků – to se nepočítá a stejně je to zajímavé. Každý už viděl, jak se vyrábějí nože, ale kovářské kladivo je kuriozita.
leprikon_65
23-7-2012 12:45 leprikon_65
Ano, na kladivu Ito Matsumoto je všechno mnohem jednodušší, udeříme hlavou kladiva tam, kde se zužuje, a ne čtvercovou hlavou. Princip je stejný, jen u Ito Matsumoto je to mnohem pohodlnější, je pohodlnější držet kosu na ploché hlavě než na kuželové, jako je ta vaše.
Tady se můžete hádat (ale já jsem moc líný), na poslední fotce v mém předchozím příspěvku je jasně vidět linie odrazu litovky a přesně šířka úderníku. Abyste zjistili, který je pohodlnější, stačí vyzkoušet jeden a druhý. Pokud by byl Ito Rebounder tak pohodlný, pak by se nepoužívaly domácí vrtací tyče, ale z nějakého důvodu takový design, stejně jako design na fotce dim80, nebyl moc populární a korunky se objednávaly z vrtaček. Lidé nejsou hlupáci. (bez urážky).
Pan Goritsky
23-7-2012 13:18 Pan Goritsky
Původně napsal leprikon_65:
Tady se můžete hádat (ale já jsem moc líný), na poslední fotce v mém předchozím příspěvku je jasně vidět linie odrazu litovky a přesně šířka úderníku. Abyste zjistili, který je pohodlnější, stačí vyzkoušet jeden a druhý. Kdyby byly Ito Reboundery tak pohodlné, nepoužívali by domácí z vrtací tyče, ale z nějakého důvodu takový design, stejně jako design na fotce dim80, nebyl moc populární a objednávali si korunky z vrtaček. Lidé – nejsou hlupáci.
Znovu jsem se podíval na tvé fotky, ano, zdá se, že to trefuje dobře a kosa leží normálně. Obě možnosti, tvoje i Ito Matsumotova, mají právo na existenci, ale ta Ito Matsumotova je podle mého skromného názoru praktičtější a pohodlnější.
Ito Matsumoto
23-7-2012 19:20 Ito Matsumoto
Chamtivý Ito-kun, zlý Ito-kun!
Neukázal, jak kladivo vyrobil. A ani to neřekl.
Co kdybych si ten svůj vyrobil sám z továrních odlitků – to se nepočítá a stejně je to zajímavé. Každý už viděl, jak se vyrábějí nože, ale kovářské kladivo je kuriozita.
Tento týden ukuji další – no, ne úplně stejný – ukážu postup – i když na tom není nic složitého. Hlavní je šít pečlivě a zbytek je otázkou techniky.
Co se týče litých kladiv – tohle je velmi pevné. Moje první kovářské kladivo (když jsem ještě pracoval v umělecké kovárně) jsem kupoval v obchodě – téměř u všech odpadávaly hlavy – ale tesařům fungovala docela dobře – pak jsem si vyrobil vlastní.